Journal Quilts 2006 - Rachel Roggel

Philadelphy Route”

On May 12, 2004, another M-113 troop carrier was blown, this time at Philadelphy route, and it belonged to the southern command’s “tunnels team”. The Palestinians shot RPG-7 rockets at the troop carrier and ignited the explosives inside – causing all five members to be killed. Golani soldiers came to search by hand the sand of Philadelphy route, in order to recover body remains, identify the dead and bring them to burial.

During this effort two more soldiers were killed when helping an elderly woman to enter her house.

ציר פילדלפי

"ציר פלדלפי"

ב12- במאי 2004, פוצץ עוד נגמ"ש M-113. הפעם זה היה בציר פילדלפי והנגמ"ש היה שייך לצוות המנהרות של פיקוד דרום. הפלסטינים, שעמדו על גג בניין, ירו רקטות RPG-7 אל עבר הנגמ"ש והדחפור שליוו אותו. הדחפור ניזוק באופן קל אך הרקטה שפגעה בנגמ"ש חדרה לתוכו, וגרמה לפיצוץ חומר הנפץ שבו ולהרג כל חמשת אנשי צוותו. צוות המנהרות: סרן אביב חקאני, רס"ל אימן גדיר, סמל ליאור וישניסקי, סמל אלעד כהן, סמל זאור (זוהר) סמייליב.

דחפורי D9 משוריינים הקימו סוללות עפר סביב האזור שבו ארעה התקרית כדי להגן על הסורקים והרסו בתים מהם נורתה אש אל עבר כוחות החילוץ. חיילים מחטיבת גולני וחיילי קורס מ"כים הוקפצו לאזור על מנת לסרוק ידנית את רצועת החול של ציר פילדלפי, יחד עם אנשי הרבנות הצבאית ויחידת הקבורה המטכ"לית, במטרה למצוא שרידי גופות, לזהות את הנופלים ולהביאם לקבורה נאותה. התמונות של חיילים סורקים את החול בידיים חשופות על ארבע, עוררו תגובות נרגשות. במהלך מבצע החילוץ נהרגו עוד שני חיילים: סמ"ר רותם אדם וסמל אלכסיי חייט. החיילים שמרו על בית שצפה על האירוע ובתוכו הייתה אישה זקנה. האישה ביקשה מזון וכאשר החיילים ליוו אותה החוצה, אחד מהם נורה למוות ע"י מחבל פלסטיני והשני נורה כאשר ניסה לחלצו